آخرین اخبار

عضو کمیسیون امنیت ملی: ما برای دوستی با روسیه هزینه‌های سنگینی می‌پردازیم!

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما برای دوستی با روسیه هزینه‌های سنگینی را پرداخت می‌کنیم بنابراین دستگاه دیپلماسی باید از امنیت و منابع جمهوری اسلامی ایران دفاع کند و نسبت به رفتار روسیه اخطار جدی بدهد.

اشتراک گذاری
04 دی 1402
کد مطلب : 10622

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما برای دوستی با روسیه هزینه‌های سنگینی را پرداخت می‌کنیم بنابراین دستگاه دیپلماسی باید از امنیت و منابع جمهوری اسلامی ایران دفاع کند و نسبت به رفتار روسیه اخطار جدی بدهد.

رحیمی جهان آبادی

توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ شفقنا نوشت: جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو کمیسون امنیت ملی مجلس در خصوص مواضع روسیه در رابطه با جزایر سه گانه ایران، گفت: علی رغم روابط گسترده و وسیعی که با روسیه داریم، اما این کشور درخصوص منافع و امنیت ما در حوزه خلیج فارس، تعمدا رفتار‌هایی انجام می‌دهد که هم به ضرر روسیه است و هم به امنیت منطقه آسیب می‌رساند.

بخش‌هایی از گفت و گوی جهان آبادی را در ادامه می‌خوانید:

*اولین بار که روسیه این مواضع را در خصوص جزایر سه گانه اتخاذ کرد، ما آن را به حساب خطا و عدم توجه دستگاه دیپلماسی این کشور گذاشتیم که باعث شد مجددا همین مواضع را تکرار کند و وقتی خطایی ۲ بار تکرار می‌شود، به معنای تعمدی بودن آن است.


بیشتر بخوانید: آمار‌های دولت با واقعیت کف جامعه کاملا متفاوت است/ آنچه در جامعه می‌بینیم افزایش افسار گسیخته قیمت‌هاست


*اگر روسیه می‌خواهد در منطقه خلیج فارس نفوذ کند و با کشور‌های عربی روابط اقتصادی داشته باشد، در اختیار خودش است، اما اینکه بخواهد ایران را قربانی کند، دستگاه دیپلماسی نباید این اجازه را بدهد و باید به جد با روسیه وارد گفتگو شود و به طور شفاف اعلام کند که اگر روسیه عذرخواهی نکند و مواضع خودش را تغییر ندهد، سطح روابطمان با این کشور را کاهش می‌دهیم؛ ما برای دوستی با روسیه هزینه‌های سنگینی را پرداخت می‌کنیم بنابراین دستگاه دیپلماسی باید از امنیت و منابع جمهوری اسلامی ایران دفاع کند و نسبت به رفتار روسیه اخطار جدی بدهد.

*مواضع دولت‌ها اثری بر تمامیت ارضی ایران نخواهد داشت؛ اما تکرار آن از سوی قدرت بزرگ منطقه ای، اشتباه بزرگی است و اگر به دنبال چالش بین ما و کشور‌های عربی است، رفتار نادرستی است چراکه ما قصد چالش با کشوری را نداریم و این توانایی را داریم که نه تنها از یک جزیره، بلکه از یک وجب خاک کشور هم دفاع کنیم؛ بنابراین انتظار ما از روسیه که با ما روابط عمیق و استراتژیک دارد این است که رفتار نادرست خودش را سریعا اصلاح کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =